היועץ לביטחון לאומי האמריקני יגיע לישראל לסבב פגישות

שלמה ריזל No Comments on היועץ לביטחון לאומי האמריקני יגיע לישראל לסבב פגישות

סאליבן יפגש עם הנשיא הרצוג, ראש הממשלה, שר הביטחון ושר החוץ לפגישות שיעסקו בעיקרן בנושא איראן. יתכן שסבב הפגישות נועד לגשש עד כמה ישראל רצינית בנוגע לתקיפה באיראן

שר הביטחון גנץ והיועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן בבית הלבן צילום: שמוליק עלמני
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן יגיע היום (שלישי) לישראל לסבב פגישות שבמרכזו הנושא האיראני ושיחות הגרעין. נושאים נוספים שצפויים לעלות בפגישה הם סוריה, לבנון, סין, רוסיה ועוד.

סאליבן יפגש עם הנשיא הרצוג, ראש הממשלה בנט, שר הביטחון גנץ, שר החוץ לפיד וייתכן שעם בכירים נוספים. יתכן גם שסבב הפגישות נועד לגשש עד כמה ישראל רצינית בנוגע לתקיפה באיראן.

בתקופת ערב חתימת הסכם הגרעין ב-2015, כשסאליבן היה יועצו של הנשיא אובמה – פורסם אז כי בכל פעם שהממשלה האמריקני חשש שישראל מתכוונת לתקוף, הם שלחו בכירים לישראל במטרה שעצם הימצאותם כאן תעסיק את ההנהגה הישראלית ולא תאפשר את התקיפה.

בישראל מעריכים כי למרות ההצהרות הלוחמניות של המערב, המעצמות יעשו הכל על מנת להגיע להסכם מול איראן, גם אם יהיה זה הסכם גרוע משום שלמעצמות אין קלפים נוספים או דרך אחרת באמת לעצור את איראן.

האיראנים מצידם מודעים לכך ו'מושכים' את הזמן בכוונה תחילה, ובמקביל עושים מאמצי על להגיע לרמת העשרת אורניום של 90% ועשויים להגיע לכך בתוך שבועות ספורים. האיראנים יודעים כי לאחר שהם יגיעו לרמת ההעשרה הצבאית של 90%, למעצמות לא יהיו קלפים נגדם והם יאלצו לתת להם את כל מה שירצו כדי שלא ירכיבו ראש נפץ.



0 תגובות